Tre nye lasere fra Sparebankstiftelsen og Amedia!

Vi søker økonomisk støtte til mye i Soon Seilforening og noen ganger er vi så heldig å få tilslag.

Denne gangen fikk vi støtte fra Moss Avis (Amedia) gjennom Lokalavisenes søknadsordning 2021, som er et samarbeid med Sparebankstiftelsen DNB, til å kjøpe to pent brukte lasere slik at vi kan fortsette med å bygge et lasermiljø i klubben.

Vi fikk i tillegg støtte til å kjøpe en treningslaser fra DNB Sparebankstiftelsen. Det er en båt som er lik de andre, men mangler godkjenningen fra det internasjonale laserforbundet (ILCA).

Dermed får Soon Seilforening en fantastisk mulighet til å tilby leie / lån av lasere for jolleseilere som ønsker å prøve klassen. Laser (eller ILCA som det nå heter) passer for seilere fra alle fra 15 år og oppover – også voksne (Brasils deltaker i Laser Herrer i OL nettopp er 48 år). Båten har tre rigger for ulike vektklasser og nivå: ILCA 4 (tidligere Laser 4.7), ILCA 6 (tidligere Radial) og ILCA 7 (tidligere Laser standard).

Vi har sørget for at vi har alle tre riggstørrelser og seil til våre båter. Båtene er allerede prøvd og Mange Klann lånte en båt og vant like greit Master Laser med den tidligere i sommer.

Vi har nybegynneropplæring i klubben og alle som vil låne leie, må få opplæring før de får bruke båtene.

Nybegynnerkurs i Laser starter 16. august, og fortsetter hver mandag og onsdag kl 18.00

Ta kontakt med jolle@soonsf.no