Nybegynner Optimist

Seiling er sol, sommer, sjø. Det er konkurranse og spenning. Det er mestring og utvikling. Det er seilglede og gode venner.

Begynn med seiling i Soon Seilforening. Optimistjolle er verdens største rekrutteringsklasse. I Optimisten læres grunnleggende seiling og barnet blir trygg på vannet. Det er en fantastisk følelse å mestre sin egen båt og det lærer barna på  seiltrening hos Soon Seilforening. Optimistjolle passer for seilere fra 7 år og oppover.

Hva trengs for å bli med å seile?
Har du badetøy, våtdrakt og redningsvest? Da har du alt du trenger for å starte med seiling. Du må selvfølgelig også ha lyst til å være ute i friluft, og til å treffe andre på din egen alder. Soon Seilforening har resten av det du trenger for å komme i gang. Vi tilbyr grundig opplæring og hjelp. Det første året er det seilforeningen som står for båt. Etter dette bør man gå til anskaffelse av  egen Optimistjolle.

Optimistjolla er verdens mest utbredte enmannsjolle for barn og unge. Den blir brukt som opplærings- og konkurransejolle over hele verden.  Med sine gode seilegenskaper og enkle konstruksjon, er den en perfekt enmannsjolle for nybegynnere fra 7 til 15 år. Det arrangeres både VM, EM, Nordisk, NM og Norgescup i optimistklassen, åpen for seilere i alderen 13-15 år.

Soon Seilforening arrangerer nybegynnerkurs for barn og unge i Optimistjolle hver høst. Kurset går fra august til høstferien.