top of page

Optimist-helg

  • Soon Seilforening
  • 28. mai
  • 1 min lesing

I helga bryter det løs: NC2 Optimist i regi av Soon Seilforening. Hele 84 båter er påmeldt og en regattakomite har jobbet jevnt og trutt med forberedelsene sammen med en stab av gode hjelpere: Området rundt klubbhuset er ryddet. En ekstra flytebrygge ble lagt ut torsdag kveld. Mengder med mat og drikke er kjøpt inn. VHF-kanalene er satt. Menyene til frivillighetskorpset er klar. Kiosken er klar. Beredskapsplanene er lagt. Signalflaggene er sjekket. Startbåter og målbåter er klargjort. Oppstillingsplasser for biler, båter, hengere, traller er etablert. Kystverket er varslet. Dommere er innkalt. Sikkerhetsribber med kvalifiserte førere er mobilisert. Og så videre....

Norgescup 2 for optimist joller vil sette et klart preg på Son lørdag og søndag. Allerede fredag vil Son merke tilstrømmingen av seilere med foreldre og trenere. Stort sett hele torget er sperret av for ordinær trafikk.

Selve regattaen vil foregå i to områder: Den yngste klassen, U10 vil konkurrere på havneområdet ved Son, mens U12og U15 vil seile på baner rundt Bile.

Velkommen til Son og Soon Seilforening. Alle ser fram til en spennende helg med fjorden full av barn og fulle seil.

 
 
 

Kommentarer


Her finner du en oversikt på hva vi skal drive med i 2026. ttrykk på linken så kommer årshjulet opp. 

bottom of page