• torgeir89

Soon Sail Week

Soon Sail Week 2023 Soon Seilforening slår på stortromma i forbindelse med Seilsportsligaen 24-25. juni. Helgen før og hele uken i mellom blir en rekke arrangementer med fokus på bredden av norsk seiling. Vi har et stjernespekket trenerteam med: Ragna Agerup, Thomas Nilsson, Per Chrisistian Bordal i tillegg til lokale krefter. Påmeldingen for Treningsler damer, Ligaseiling Master og Treningsleir Ungdomsligaen åpner 25. mars. Her er det førstamann til mølla!

BAGSEILING: Hele arrangementet foregår med båtene til Seilsportligaen, Norges Seilforbund, og flere seilforeninger ved Oslofjorden. Vi disponerer 9 stk J/70, 3 stk RS Ventura og 5 stk RS Aero.

TRENINGSLEIR DAMER: Helgen 17-18. juni blir det treningsleir for damer med fokus på å bli trygg nok til å delta i regattaer. Meld på hele lag, eller som enkeltperson, så setter vi sammen lag.

LIGASEILING MASTER: Helgen 17-18. jun blir det regatta i ligaformat med RS Aero. 5 båter - 15 seilere. Unik sjanse til å prøve en leken, morsom enmannsjolle. Åpent for menn og kvinner over 30 år.

TRENINGSLEIR UNGDOMSLIGAEN: 19-20. juni. Ungdomsligaen er for seilere mellom 13 og 20 år. Mange deltakere er gode seilere, men har begrenset erfaring med J/70. Her blir det fokus på samarbeid, båthåndtering, seiltrim og seiling i ligaformatet.

BEDRIFTSCUP: 21. juni ettermiddag/kveld: Regatta for lokale og tilresiende bedrifter. Ettermiddagsarrangement. Maks 9 lag.

PARASEILING: 22-23 juni. Norges Seilforbund står for arrangementet sammen med CatoSenteret. Trening og regatta med RS Ventura. Både for funksjonshemmede og funksjonsfriske.

SEILSPORTSLIGAEN: 24-25 juni. Seilsportsligaen står for arrangementet sammen med Soon Seilforening. 30 foreningslag rullerer om å seile i 10 stk J/70. Det utkjempes knallharde kamper i 2 divisjoner.