SAUHOLMEN RUNDT 22.oktober!

Små og store seilere inviteres til den uhøytidelige turseilasen «Sauholmen rundt»

lørdag 22.10. Oppmøte utenfor Neptun kl.12.00

Formålet er at vi skal ha det gøy – og de ulike gruppene i Seilforeningen skal seile sammen.

Det blir en sosial avslutning på sesongen for alle gruppene i foreningen.

.

Vi håper mange har lyst og mulighet til å delta, i jolle eller kjølbåt, eller kanskje sitte på i følgebåt

Vi deler deltakerne i to lag, som skal seile mot hverandre i en stafett rundt Sauholmene. Hvert lag skal bestå av en miks av voksne og barn / jolleseilere.

Stafetten består av etapper.

Hvert lag seiler like båter på hver etappe.

Vi skal bruke joller, J/70 og Sonar på de forskjellige etappene. Hvert lag må fordele seg på de ulike båtene vi skal bruke.

For eksempel er første etappe i optimist med start ved enden av brygga. Hvert lag stiller da med én seiler i hver sin optimistjolle. Det kan være en voksen eller et barn.

De seiler en liten runde til første veksling.

Der venter seilere fra hvert lag i neste båttype, f eks RS Feva. De seiler til neste veksling, der de veksler med f.eks. en J/70 fra hvert lag, osv.

De siste etappene blir rett utenfor brygga. De vil skje i jolle, sannsynligvis optimist.

Der er det andre ferdigheter enn bare fart som teller. Detaljene kommer senere, men det kan være lurt å være god i å seile baklengs, gå rundt masten og tilsvarende om man går for seier.

Dette har vi ikke prøvd før – og vi håper det blir en morsom dag. Målet er at mange unge og eldre seilere blir med – og at foreldre til jolleseilerne også stiller!

Så møtes vi for litt sosialt på brygga / klubbhuset og morsom premieutdeling etterpå.

Vel møtt!

Påmeldingsfrist søndag 16.10