Nå kan regattaer seiles som normalt!

Da Regjeringen igangsatte trinn tre i gjenåpningen av det norske samfunnet, betød det at det nå kan åpnes for regattaseiling i full skala – på sjøen. Det betyr grønt lys for NM-er, norgescuper, seilsportsliga og det hele.

Regjeringens innføring av trinn tre søndag 20. juni klokka 12 betød et særs velkomment startsignal for å kunne gjenoppta vanlig konkurranseseiling igjen.

Trinn tre innebærer at alle seilere under 20 år nå kan seile som vanlig igjen rundt om i landet. Man er ikke lenger bundet til å måtte konkurrere innenfor sin region. For voksne seilere er det en anbefaling om ikke å reise mellom regionene, men ikke noe forbud.

Foto Morten Jensen