Bli med på trenerkurs!

Vårens siste digitale trenerkurs starter 11. mai og det er fremdeles et par plasser ledig. Trenerkurset er ypperlig for ungdommer som ønsker å kunne bidra i klubben og eventuelt starte en trenerkarriere.

Gi beskjed til Fia Sommernes i løpet av fredag 7. mai om du ønsker å delta på kurs!

Om kurset:

Innlæring og deltakelse

– HELHET OG TRENINGSMILJØ

Målgruppe: Klubbtrenere og de som ønsker og jobbe som klubbtrenere.

Som ferdigutdannet trener I skal du kunne fungere som ansvarlig klubbtrener for nybegynnere (7 år +) opp til viderekommende og unge regattaseilere (10–14år)

Krav til deltakerne: Fylle 16år det året utdanningen tas og ha god jolle-, skiff-eller bretterfaring (på NC-nivå) (Kan erstattes med annen inngående seilerfaring)

Omfang: Teorihelg 20 timer, eller kveldssamlinger 5 kvelder á 4 timer, samt egenstudier 25 timer, 45 timer praksis med klubb- og NSF veiledning.

Forkunnskaper og litteratur: Som NSF Assistenttrenerkurs med tillegg av:

• NIF E-læringskurs «Trenerrollen», «Aldersrelatert trening 1», «Idrett uten skader» «Ren utøver»og – alle e-kurs finnes på www.minidrett.no – logg inn, søk påmelding – kurs.

• Abrahamsen, Frank E og Gitsø, Erlend (2014) Den coachende treneren – om å coache nybegynnere, Oslo Akilles/NIF Anbefalt lesing

Vurdering: Skriftlig eksamen i form av en rapport basert på egne erfaringer fra praksisperioden og kursets teoribase – der kandidatene blant annet drøfter særlige fokusområder (coaching av barn som opplever angst, organisering av trening i grupper med store ferdighetsforskjeller, fysisk utvikling for seilere på nybegynnernivå eller andre temaer)-