Velkommen som gjest hos Soon Seilforening

Denne bryggen eies og drives av Soon Seilforening på dugnad. Vi håper du vil trives her og bidra til at anlegget vårt er et hyggelig sted å være. Vi har noen enkle kjøreregler:

Hvor kan du ligge?

Alle båsene er faste plasser som er leid ut. Når eieren er på tur, kan gjester låne plassen. Da snur vi skiltet i båsen fra rødt til grønt. Grønt skilt betyr at plassen er ledig til neste morgen. Rødt skilt betyr at du ikke kan ligge der. Står det en dato under det grønne skiltet, kan du ikke ligge lenger enn til

morgenen den datoen som er skrevet. Gjester kan også ligge longside på utsiden av bryggen eller på enden. Båsene er reservert for de som skal overnatte. Båter på dagbesøk kan ligge longside eller bruke den kommunale gjestehavnen, med mindre man blir tilvist en plass av havneverten.

Betaling

Det koster å drive en brygge. Alle gjester må være med på dugnaden ved å betale for å ligge her. Blir det et overskudd, går dette til arbeidet for å trygge barn og unge i vann / på sjøen og til aktiviteten i jollegruppen vår. Gjestehavnsleie betales med Vipps nummer 609056. Du kan også betale med appen

GoMarina (søk opp «Soon Seilforening Gjestebrygge») Billettene fra automaten til Vestby Kommune er ikke gyldige her – de gjelder bare for den kommunale gjestehavnen lenger inn. Prisene står oppslått på bryggen.

Strøm / vann / søppel

Strøm er inkludert i leieprisen. Du kan fylle vann fra slangene på strømstolpene.  Søppel kastes i søppelkassene ved landgangen.

Toalett / dusj / servicebygg

Våre gjester kan kjøpe adgang til servicebygget i den kommunale gjestehavnen. Tilgang koster 70 kr per døgn. Servicebygget er til venstre for klubbhuset vårt langs parkeringsplassen. Du kjøper tilgang i betalingsautomaten der. Velg «WC»-knappen på skjermen, bekreft ved å trykke grønn «Kjøp»-knapp og betal med kort. Du får en kvitteringslapp med dørkode til bygget. Merk: Havneleie på Soon Seilforenings gjestebrygge kan ikke kjøpes i denne automaten. Havnebilletter fra kommunens betalingsautomat er ikke gyldige her. Automaten er for tiden ute av drift kode til service kan du få med å spørre havneverten.

Ordensregler

Det skal være ro i havnen fra kl 23:00. Hunder skal holdes i bånd, også snille hunder. Det er ikke lov å fiske på bryggen – fiskesøl tiltrekker seg måker og kroker som fester seg til bryggefortøyningen gjør vedlikehold vanskeligere for oss. For at dette skal være enkelt for alle gjør vi ikke noe unntak.