• Soon Seilforening

Trener, dommer eller arrangør? I vinter arrangerer NSF en rekke kurs.

Soon Seilforening trenger flere trenere, arrangører og dommere. Kunne du tenkt deg å få litt mer kunnskap i vinter? Norges Seilforbund arrangerer denne vinteren en rekke kurs. Det blir både begynnerkurs og kurs for de som allerede har litt i bagasjen.

Vi spanderer kurs på våre medlemmer så bare meld deg på og gi oss beskjed om hvilket kurs du vil delta på. Til gjengjeld ønsker vi selvfølgelig at foreningen kan dra nytte av din kunnskap i etterkant.

Korona-krisen har snudd opp ned på mye – og for å redusere smitte, er mye aktivitet i hele samfunnet blitt stengt ned. Seilsporten har som de fleste andre idretter opplevd begrensninger når det gjelder utfoldelse og aktivitet. Det har blant annet ført til færre reiser og mer seiling lokalt i seilforeningene. Situasjonen har tvunget, men også inspirert, seilforeninger, klasseklubber og Norges Seilforbund til å tenke alternativt – og offensivt.

– Jo flere som innehar kompetanse, desto morsommere blir det å arrangere og være med på å arrangere regattaer, sier Henrik Wigers Larsen, som sitter i Arrangement- og dommerutvalget (ADU) i NSF.

Koronatiden har dessuten bidratt til at hele Norge har fått øynene opp for hvilke muligheter som fins i form av digitale møteplasser. Teams og Zoom er blitt hverdagsord. Plutselig er ikke det å møte hverandre fysisk i et kurslokale, en nødvendighet. Midler er blitt frigjort, og Norges Seilforbund har sett det som en unik mulighet til å kunne gå ut med et større og bredere utdanningstilbud som vil kunne nå atskillig flere enn tidligere.

Les mer om kursene på nettsiden til Norges Seilforbund.