Om oss

Soon seilforening ble stiftet 18. februar 1919. Foreningens klubbhus var i mange år det kjente utestedet Klubben i Son.

I 1986 ble det nybygde klubbhuset Neptun tatt i bruk, med tilhørende nybygd bryggeanlegg. Foreningen har i dag ca 400 medlemmer.

Aktiviteter i foreningen spenner fra jolleseiling for barn, til havseiling med store seilbåter. Foreningen har arrangert og arrangerer jevnlig større arrangementer som Norgesmesterskap, Norgescuper og Hollænderen.

Soon Seilforening har seilere på alle nivåer og foreningen er inndelt i ulike undergrupper. Soon Seilforening arrangerer egne nybegynnerkurs for barn og unge som har lyst til å begynne å seile og vi har seiltrening med instruktør for viderekommende og regattaseilere. Soon Seilforening har egen damesatsing med LadiesSailing hvor damer i alle aldre kommer sammen for å lære praktisk seiling og teori.

Hver onsdag gjennom sesongen arrangeres foreningens egne onsdagsseilas for medlemmer med kjølbåt.

Foreningen har også fostret flere berømte seilere, som f.eks Espen og Thomas Guttormsen, Siren og Christopher Sundby, m.fl. Soon Seilforening er tilknyttet og underlagt Norges Seilforbund, NSF.

Soon Seilforenings vedtekter kan leses her.

Les mer om foreningens grupper

Ett overgrep i idretten er ett for mye - Si ifra!

Vi skal være en trygg forening. Si ifra om du eller noen andre opplever mobbing, diskriminering, trakassering eller overgrep.

Hvordan sier du ifra?

Du kan si ifra enten skriftlig eller muntlig til en person med ansvar i foreningen. Om du synes det er vanskelig å si fra på egenhånd, spør om hjelp fra en du stoler på. Du kan:

• Fortelle det til en ansvarsperson du har tillit til på trening

• Ringe leder i foreningen eller leder i gruppa du trener med

• Sende en e-post til leder av foreningen: leder@soonsf.no

Du kan også sende e-post med varsler til kontoret@soonsf.no eller ringe 91140519. På det telefonnummeret treffer du Trine som jobber på kontoret.

Hva skjer når du sier ifra?

Vi følger opp alle saker, og det er ledelsen i foreningen sin oppgave å håndtere varselet. Vi vil gi deg beskjed når varselet er mottatt og holde deg oppdatert om hva som skjer videre.

Om du ønsker mer informasjon eller raskere tilbakemelding, ta kontakt med den personen du har meldt ifra til og etterspør mer informasjon. Ta også kontakt om du føler deg utrygg eller er usikker på hva som skjer. Som varsler er det viktig at du føler deg ivaretatt og møtt på en god måte.